Dwudziesty piąty (XXV)

Obrazy
Loading...
About
Na poczatku nowego stulecia Edward Dwurnik postanowił zgłębić jeszcze jeden nieporuszany przez niego do tej pory temat malarski — abstrakcję. Pierwsze prace z tego cyklu zbudowane są z regularnie położonych plam i pasów kolorystycznych. Niketóre z nich przywodzą na myśł obrazy z cyklu Błękitne. Jednakże gro abstrakcyjnych obrazów Dwurnika to barwne kompozycje ze swobodnie wylewanej na płótno farby akrylowej. Tak jak niegdyś zapożyczył metodę rysowania zabudowy i pejzażu od Nikifora Krynickiego, tak teraz Edward Dwurnik zwrócił się do innego mistrza starszego pokolenia — amerykańskiego malarza Jacksona Pollocka. Dwurnik rozwinął pollockowskie action painting kolorystycznie, ale też materiałowo. Powierzchnię wielu prac z tej serii poza rozbryzgami farby zdobią także monety, guziki, gwoździe, a nawet miedzizane płaskowniki rzucone na płaszczynę schnącego płótna w toku pracy.
Loading...